AVG privacystatement
U kunt deze website bezoeken zonder mee te delen wie u bent of enige informatie over uzelf te verschaffen. Er zijn echter situaties waarbij wij informatie nodig hebben, bijvoorbeeld om met u te corresponderen rondom uw bezoek aan het theater of als u een ticket wilt kopen. Verzamelde (persoons)gegevens worden niet aan derden verkocht of ter beschikking gesteld. Daarnaast kunt u op ieder gewenst moment uw persoonsgegevens uit onze bestanden verwijderen door op uw eigen account in te loggen op deze website. Op de website worden algemene bezoekgegevens bijgehouden, waaronder het IP-adres van uw computer en het tijdstip van opvraging en gegevens die uw browser meestuurt. Deze gegevens worden gebruikt voor analyses van bezoek- en klikgedrag op de website en in ons ticketsysteem. Wij maken gebruik van deze en andere gegevens om u en onze andere bezoekers een betere dienstverlening, marketing, een gepersonaliseerde ervaring en ondersteuning te bieden. Castellum gebruikt deze informatie om de werking van de website en het aanbod te verbeteren. Deze gegevens worden zo veel mogelijk geanonimiseerd. Indien er een overeenkomst met u tot stand komt bewaart Castellum uw persoonsgegevens vijf jaar. Hierna worden uw gegevens automatisch geanonimiseerd door het systeem.
Wij wensen goed om te gaan met de privacy van onze gasten. Daarom wijzen wij u hierbij direct op de mogelijkheid om zonder opgaaf van persoonlijke gegevens kaarten aan te schaffen. Dit kunt u doen bij de kassa tijdens openingstijden. Wanneer u via de website kaarten bestelt vragen wij altijd naar persoonlijke gegevens. Als we in ons verdere contact met u gebruik maken van deze gegevens, gaan we daarmee zorgvuldig om. Wij behandelen deze in overeenstemming met de eisen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming
(AVG). In deze privacyverklaring laten wij u weten welke gegevens we van u verzamelen, met welk doel, hoe lang wij ze bewaren en wat uw rechten zijn.
Welke persoonsgegevens verwerken wij?
Bij het aanbieden van producten en diensten kunnen wij persoonsgegevens verwerken. U kunt
daarbij denken aan de volgende producten/diensten:
• voorstelling
• nieuwsbrief
• klantaccount
• website
• productverkoop
• winacties
Per product of dienst verschilt de soort en omvang van de persoonsgegevens die wij verwerken. U kunt denken aan naam, adres, woonplaats, leeftijd, telefoonnummer en emailadres. Wilt u een volledig overzicht van uw gegevens dan kunt u een inzageverzoek doen. Zie ook: Wat zijn mijn rechten?
Wat doen we met uw gegevens?
Wij verwerken alleen die gegevens van u die nodig zijn om:
• een overeenkomst te sluiten voor een product of dienst;
• de overeengekomen dienst uit te voeren of een product te leveren;
• u te informeren over onze producten of diensten en deze informatie zo goed mogelijk op uw interesses en persoonlijke voorkeuren af te stemmen;
• u in de gelegenheid te stellen onze website te gebruiken. Wij gebruiken functionele, analytische en tracking cookies (en vergelijkbare technieken).
• marktonderzoek uit te voeren, om producten en diensten te ontwikkelen en andere aan de algemene bedrijfsvoering gerelateerde doeleinden;
• te voldoen aan de op Theater Castellum rustende wet- en regelgeving.
Hoe kan ik mij afmelden voor de informatie e-mails?
De informatie over diensten of producten willen wij u alleen aanbieden als u daar prijs op stelt, dus vragen wij uw toestemming bij het aanmaken van een account. U kunt zich op elk moment weer afmelden via de afmeldlink onder onze e-mails, via uw Mijn Castellum account of via een e-mail naar: kaartverkoop@theatercastellum.nl.
Bestaat een klantprofiel van mij?
Wij kunnen de door u aangeleverde klantgegevens combineren om een klantprofiel op te bouwen. Dit doen wij om inzicht te krijgen in ons klantenbestand en gerichter onze producten/diensten aan te bieden. Dit doen wij op de volgende manieren:
• Wanneer u een account aanmaakt, een ticket koopt of anderszins gegevens aanlevert, kunnen wij deze gegevens combineren. Bijv. uw leeftijd, geslacht, postcode, soort voorstelling, gekochte kaarten, bestede bedrag en de online gebruiksinformatie van uw websitebezoek.
• Uw communicatievoorkeuren worden bijgehouden. Via uw account bij Mijn Castellum kunt u deze op ieder moment inzien en wijzigen. Wanneer u bezwaar hiertegen heeft, zijn er verschillende opties. Zie: Wat zijn mijn rechten?
Wordt mijn klantprofiel verrijkt?
Wij kunnen de door u aangeleverde klantgegevens verrijken met andere gegevens. Dit doen wij om inzicht te krijgen in ons klantenbestand en gerichter onze producten/diensten aan u te kunnen aanbieden. Dit betreft bijvoorbeeld algemene gegevens over postcodegebieden (gemiddelde leeftijd inwoners van bepaalde postcode, gemiddelde gezinssamenstelling, gemiddeld inkomen). Wanneer u bezwaar hiertegen heeft, zijn er verschillende opties. Zie: Wat zijn mijn rechten?
Welke bewaartermijn hanteren wij?
Uw persoonsgegevens worden verwijderd als u gedurende vijf jaar geen kaartje bij ons heeft gekocht of anderszins een product of dienst van ons heeft afgenomen. De gegevens worden daarna uitsluitend nog geanonimiseerd gebruikt voor doeleinden als marktonderzoek, ontwikkeling van producten en diensten en andere aan de algemene bedrijfsvoering gerelateerde doeleinden. Als u heeft laten weten e-mail van ons te willen ontvangen, verwijderen wij uw gegevens niet na vijf jaar, maar tot het moment dat u zich afmeldt.
Worden mijn persoonsgegevens gedeeld met derden?
Indien gegevens door derden worden verwerkt (bijv. voor het versturen van de seizoensbrochure), worden altijd schriftelijke overeenkomsten aangegaan met partijen die bevestigen dat zij zich aan de geldende wettelijke bepalingen houden. Binnen het aanbod op onze website kunnen links naar de websites van derde partijen, zoals andere aanbieders, zijn opgenomen. Wij hebben geen invloed op deze websites en dragen geen verantwoordelijkheid voor de inhoud van de sites waarnaar de links verwijzen. Wij adviseren u de daar beschikbare informatie over de privacybescherming te bestuderen.
Hoe zijn mijn persoonsgegevens beveiligd?
Wij hebben technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen getroffen om de gegevens waarover wij beschikken te beschermen tegen verlies of onrechtmatige verwerking. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en opgeslagen op beveiligde servers.
Wat zijn mijn rechten?
U heeft het recht om ons te vragen om u inzage te verlenen in uw persoonsgegevens en/of deze te verbeteren, aan te vullen of te verwijderen. Wanneer u vragen, opmerkingen of klachten heeft over het gebruik van uw persoonsgegevens, of als zich wilt afmelden voor de nieuwsbrief of andere producten, dan kunt u altijd contact met ons opnemen via: kaartverkoop@theatercastellum.nl.
Kunnen wij onze privacyverklaring wijzigen?
Ja, wij kunnen deze privacyverklaring wijzigen en wij adviseren u daarom dit gedeelte van de website met regelmaat te controleren.
Cookiebeleid
Op 1 juni 2012 is de nieuwe telecomwet in werking getreden. Deze wet verplicht webbeheerders om aan te geven of de website gebruik maakt van cookies. Dat is op onze website het geval.
Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine bestanden die op uw computer worden opgeslagen om uw voorkeuren tijdens het surfen te onthouden.
Welke cookies gebruikt de site van Castellum?
Tracking cookies
De website van Castellum maakt gebruik van Google Analytics. De code van deze software slaat cookies op om het verkeer naar en op de website te analyseren en daarmee de gebruikerservaring te optimaliseren. Castellum gebruikt deze gegevens nooit om individuele personen te herleiden.
Hoe zet u cookies uit?
Als u ondanks onze uitleg toch besluit de cookies te willen blokkeren, kunt u dat voor de door u gebruikte browser doen. Let op, cookies worden voor elke computer waarop u werkt gebruikt. Als u meerdere computers of browsers gebruikt, dient u dit proces per computer en browser te herhalen.