VRAAG & ANTWOORD

Staat je vraag er niet bij? Stuur dan een mail naar kaartverkoop@theatercastellum.nl of bel 0172 - 42 92 92 (bereikbaar op woensdag en vrijdag van 12.00 - 14.00 uur). 

Algemeen
Kan ik telefonisch (stoelen) reserveren?
Ja, dat is mogelijk. Hier zijn (in tegenstelling tot online kaartverkoop) extra kosten aan verbonden. We mailen een reserveringsbevestiging met een betaallink (24 uur geldig). Na ontvangst van de betaling worden de e-tickets toegestuurd. Een andere mogelijkheid is de kaarten uiterlijk een half uur voor aanvang van de voorstelling te betalen en af te halen. 

Wat moet ik doen als ik mijn e-tickets niet heb ontvangen?
Het kan zijn dat ze in de spam zijn beland. Daarnaast kun je je bestelde e-tickets altijd inzien en opnieuw downloaden in je account in Mijn Castellum. Mocht je er nog steeds niet uitkomen, kun je het beste een e-mail sturen naar kaartverkoop@theatercastellum.nl

Kan ik mijn kaarten annuleren?
Theater: Theaterkaarten kunnen tot uiterlijk 72 uur voor aanvang van de voorstelling worden geannuleerd door een mail te sturen naar kaartverkoop@theatercastellum.nl. Het bedrag – minus € 2,75 administratiekosten per kaart – wordt op het account geboekt als digitaal tegoed. 
Bioscoop: Bioscoopkaarten kunnen tot een half uur voor aanvang worden geannuleerd door een mail te sturen naar kaartverkoop@theatercastellum.nl. Het bedrag (minus €2,50 administratiekosten) ontvang je op je account als digitaal tegoed. 
Theater- en bioscoopkaarten kunnen niet geannuleerd worden via socialmediakanalen. 

Stel dat mijn theatervoorstelling niet doorgaat, wat dan?
Als tickethouder word je per e-mail op de hoogte gebracht als een voorstelling wordt verplaatst of definitief geannuleerd. In dit laatste geval kan je kiezen digitaal tegoed of restitutie. Is de voorstelling verplaatst naar een andere datum en die past niet in jouw agenda? Dan kun je ook voor die voorstelling weer de keuze maken of het bedrag omzet in een digitaal tegoed of wil laten restitueren.

Kan ik ook met de Podiumcadeaukaart betalen?
Jazeker, het saldo kan zowel online als aan de kaartverkoopbalie worden verzilverd voor theaterkaarten.

Kan ik ook met de Nationale Entertainment Card betalen?
Helaas, deze accepteren wij niet. 

Hoe werkt een digitaal tegoed?
Indien je kaarten voor een voorstelling annuleert ontvang je van ons een digitaal tegoed. Dit tegoed is persoonsgebonden, onbeperkt geldig en kun je inzetten bij je volgende bestelling bij Castellum. Als je online reserveert, vraagt het systeem automatisch of je je tegoed wilt verrekenen. 

Hoe kan ik gebruikmaken van mijn digitaal tegoed? 

  • Het saldo van het digitaal tegoed is te bekijken in uw 'Mijn Theater-account' onder het kopje ‘Uw tegoeden’. 
  • Het digitaal tegoed kan ingewisseld worden bij een online bestelling of aan de theaterkassa. 
  • Bij een online bestelling ziet u uw tegoed bij het afrekenscherm onder het kopje ‘Digitaal tegoed inwisselen’. 
  • Klik op ‘Inwisselen’ om het tegoed te gebruiken. 
    • Is het te betalen bedrag hoger dan het digitaal tegoed? Klik op ‘Afrekenen met iDeal’ of ‘Afrekenen met PodiumCadeauKaart’ om het restant te betalen. 
    • Is het te betalen bedrag lager dan het digitaal tegoed? Dan blijft het restant van het tegoed beschikbaar voor een volgende bestelling. 

Is Castellum toegankelijk voor rolstoelgebruikers?
Jazeker. Alle verdiepingen zijn via de lift bereikbaar en er zijn aangepaste sanitaire voorzieningen aanwezig. Per zaal is er een beperkt aantal rolstoelplaatsen beschikbaar. Deze zijn te reserveren via kaartverkoop@theatercastellum.nl of telefonisch: maandag t/m vrijdag van 12:00 tot 14:00 uur via 0172-429292. 

Wat betekent een eindtijd van 23:59 uur?
Op onze website staat bij sommige voorstellingen dat het tot 23:59 uur duurt. Dit is NIET de echte eindtijd. Het systeem laat dat automatisch zien als het bij ons nog niet bekend is hoe lang de voorstelling duurt. 

Bioscoop
Kan ik ook met de Nationale Bioscoopbon betalen?
Jazeker, het saldo kan zowel online als aan de kaarverkoopbalie worden verzilverd. Vul, na het kiezen van de 'Bioscoopbon (Online)' als betaalmiddel, het 19-cijferige nummer en de pincode onder de kraslaag in. Het is mogelijk om deelbetalingen te doen en het restantbedrag te betalen met iDEAL. 

Verkopen jullie ook bioscoopbonnen?
Ja, we verkopen de Nationale Bioscoopbon. De bon is op te waarderen tussen de €10 en de €150. Om van de Nationale Bioscoopbon een nog origineler cadeau te maken, is deze bon leuk te verpakken in een filmblik. Het filmblik kost €2. Online is de bioscoopbon te koop via bioscoopbon.nl

Zit er een pauze in de film?
Nee. Uitzonderingen worden op de website vermeld. 

Waarom staat het filmprogramma er maar t/m woensdag op?
Een filmweek loopt in Nederland altijd van donderdag t/m woensdag. Het programma wordt elke week aangepast afhankelijk van nieuwe releases. Het nieuwe programma staat elke week op maandagavond op de website. 

Tot wanneer draait film X?
Dat is afhankelijk van het succes van de film en van de nieuwe releases. Het is dus niet mogelijk om op voorhand aan te geven hoeveel weken een film zal draaien. 

Soms staat er bij een film OV of NL, wat betekent dit?
Sommige animatie- of familiefilms worden zowel in de OV (Originele Versie) als de NL (Nederlands gesproken) versie uitgebracht. We vermelden de versie achter de filmtitel. 

Mag mijn baby mee naar de film?
Wij raden ten zeerste af kinderen jonger dan 2 jaar mee te nemen naar de film. Kinderen tot 1 jaar hebben gratis toegang, wanneer ze bij de ouders op schoot zitten. Voor kinderen vanaf 1 jaar dient altijd een ticket gekocht te worden. Bij overlast voor andere bezoekers is het risico voor de ouders en kunnen zij verzocht worden de zaal te verlaten. 

Tot welke leeftijd is een kinderkaartje? 
De kindprijs is voor kinderen t/m 11 jaar. 

Hoe zit het met de leeftijdskeuring van 16 jaar?
Bezoekers die jonger dan 16 zijn kunnen we helaas niet toelaten bij een film die de leeftijdsclassificatie 16 jaar en ouder heeft. Dit kan dus ook niet onder begeleiding van een volwassene. Bij twijfel moet je je kunnen legitimeren. Klik hier voor meer informatie over de Kijkwijzer. 

Kan ik mijn eigen 3D-bril meenemen?
Jazeker. Ook verkopen wij 3D-brillen voor €1 die na aankoop jouw eigendom zijn.

Kan ik een 3D-film in 2D kijken?
Ja. Bij ons kun je een speciale 2D-bril lenen. 

Gegevens

Adres:

Rijnplein 1-3
2405 DB Alphen aan den Rijn

Open in google maps