VRAAG & ANTWOORD

Staat uw vraag er niet bij? Stuur dan een mail naar kassa@theatercastellum.nl of bel 0172 - 42 92 92 tijdens openingstijden. 

Wat moet ik doen als ik mijn e-tickets niet heb ontvangen?
Het kan zijn dat ze in uw spam zijn beland. Daarnaast kunt u uw bestelde e-tickets altijd inzien en opnieuw downloaden in uw account in Mijn Castellum. Mocht u er nog steeds niet uitkomen, kunt u het beste een e-mail sturen naar kassa@theatercastellum.nl. 

Kan ik ook met de Nationale Bioscoopbon of Podiumcadeaukaart betalen?
Ja zeker, het saldo kan zowel online als aan de kassa worden verzilverd.

Kan ik ook met de Nationale Entertainment Card betalen?
Helaas, deze accepteren wij niet.

Verkopen jullie ook bioscoopbonnen?
We verkopen de Nationale Bioscoopbon. Deze kun je aan de kassa kopen, binnen onze openingstijden, deze is op te waarderen tussen de €10 en de €150. Online is de bioscoopbon te koop via bioscoopbon.nl . Om van de Nationale Bioscoopbon een nog origineler cadeau te maken, is deze bon leuk te verpakken in een filmblik. Het filmblik kost € 2,00.

Kan ik mijn kaarten annuleren?
Theaterkaarten kunnen tot uiterlijk 72 uur voor aanvang van de voorstelling worden geannuleerd. Het bedrag – minus € 2,75 administratiekosten per kaart – wordt op het account geboekt als digitaal tegoed.

Bioscoopkaarten kunnen tot een half uur voor aanvang worden geannuleerd. Het bedrag (minus €2,50 administratiekosten) ontvang je op je account als digitaal tegoed. 

Hoe werkt een digitaal tegoed?
Indien u kaarten voor een voorstelling annuleert ontvangt u van ons een digitaal tegoed. Dit tegoed is persoonsgebonden, onbeperkt geldig en kunt u inzetten bij uw volgende bestelling bij Castellum. Als u online reserveert, vraagt het systeem automatisch of u uw tegoed wilt verrekenen. 

Zit er een pauze in de film?
Nee, wij onderbreken de film niet met een pauze. Soms is een film erg lang en draaien we deze wel met pauze. Uitzonderingen worden op de website vermeld.

Waarom staat het filmprogramma er maar tot en met woensdag op?
Een filmweek loopt in Nederland altijd van donderdag tot en met woensdag. Het programma wordt elke week aangepast afhankelijk van nieuwe releases. Het nieuwe programma staat elke week op maandagmiddag-avond op de website.

Tot wanneer draait film X?
Hoe lang een film draait in onze zalen is afhankelijk van het succes van de film en van de nieuwe films die in première gaan. Het is dus niet mogelijk om op voorhand precies te bepalen hoeveel weken een film zal draaien.

Soms staat er bij een film OV of NL, wat betekent dit?
Sommige animatie- of op familie gerichte films zijn zowel in de OV (Originele Versie) als de NL (Nederlands gesproken) versie te bekijken. Bij elke film die zowel in de Originele Versie (OV) als de Nederlandse versie (NL) wordt uitgebracht, maken wij de keuze welke versie(s) we vertonen.

Mag mijn baby mee naar de film?
Er is voor de bioscoop geen minimumleeftijd, al raden wij ten zeerste af kinderen jonger dan 2 jaar mee naar de film te nemen. Kinderen tot 1 jaar hebben gratis toegang, wanneer ze bij de ouders op schoot zitten. Is dat niet wenselijk, dan dient er een ticket gekocht te worden. Voor kinderen vanaf 1 jaar dient altijd een ticket gekocht te worden. Bij overlast voor andere bezoekers is het risico voor de ouders en kunnen zij verzocht worden de zaal te verlaten. 

Hoe zit het met de leeftijdskeuring van 16 jaar?
Bezoekers die jonger dan 16 zijn kunnen we helaas niet toelaten bij een film die de leeftijdsclassificatie 16 jaar en ouder heeft. Dit kan dus ook niet onder begeleiding van een volwassene. Bij twijfel moet je je kunnen legitimeren. Kijk op www.kijkwijzer.nl voor meer info over Kijkwijzer.

Kan ik mijn eigen 3D bril meenemen?
Jazeker. Ook verkopen wij 3D brillen voor € 1,00, die na aankoop jouw eigendom zijn.

Kan ik een 3Dfilm in 2D kijken?
Kijk je de 3D-film liever in 2D? Dan kun je bij ons een speciale 2D-bril lenen. 

Is de bioscoop toegankelijk voor rolstoelgebruikers?
Jazeker, de bioscoop is rolstoelvriendelijk. Alle etages zijn met de lift bereikbaar. In de bioscoop- en theaterzalen zijn rolstoelplaatsen beschikbaar. Reserveren kan uitsluitend tijdens kassatijden via 0172 - 42 92 92. 

Kan ik (stoelen) reserveren?
Je kan voor alle voorstellingen telefonisch reserveren, maar hier zijn wel extra kosten aan verbonden, namelijk  €1,00 per ticket. We rekenen geen kosten voor het reserveren van rolstoelplaatsen of het kinderfilmfeestje. Gereserveerde kaarten dienen uiterlijk een half uur voor aanvang van de voorstelling te worden opgehaald. Voor speciale evenementen, zoals de Ladies Night, is reserveren niet mogelijk.

Gegevens

Adres:

Rijnplein 1-3
2405 DB ALPHEN AD RIJN

Open in google maps