Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over je bezoek aan Castellum?
Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
T 0172 - 429 292
E kaartverkoop@castellum.nl

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Wat als mijn theatervoorstelling niet doorgaat?

Als tickethouder word je per e-mail op de hoogte gebracht als een voorstelling wordt verplaatst of geannuleerd. 

In dit laatste geval kun je kiezen voor een digitaal tegoed of restitutie. Is de voorstelling verplaatst naar een andere datum, die niet in je agenda past? Dan kun je ook voor die voorstelling weer de keuze maken of het bedrag omzet in een digitaal tegoed of wil laten restitueren. 

Wat moet ik doen als ik mijn e-tickets niet heb ontvangen?
  1. Check je spamfolder.
  2. Betaalde e-tickets vind je ook eenvoudig terug in je account via Mijn Castellum.
  3. Lukt het niet? Mail dan naar kaartverkoop@castellum.nl 

THEATER

Wat moet ik doen als ik mijn e-tickets niet heb ontvangen?
  1. Check je spamfolder.
  2. Betaalde e-tickets vind je ook eenvoudig terug in je account via Mijn Castellum.
  3. Lukt het niet? Mail dan naar kaartverkoop@castellum.nl 
Wat als mijn theatervoorstelling niet doorgaat?

Als tickethouder word je per e-mail op de hoogte gebracht als een voorstelling wordt verplaatst of geannuleerd. 

In dit laatste geval kun je kiezen voor een digitaal tegoed of restitutie. Is de voorstelling verplaatst naar een andere datum, die niet in je agenda past? Dan kun je ook voor die voorstelling weer de keuze maken of het bedrag omzet in een digitaal tegoed of wil laten restitueren. 

Kan ik mijn kaarten annuleren?

Ja, dat kan. 
Bekijk hieronder de voorwaarden:

THEATER

FILM

Waar vind ik mijn persoonlijk tegoed?

Eventuele tegoedbonnen en vouchers met saldo, einddatum en code vind je terug in Mijn Castellum onder het kopje ‘Persoonlijk tegoed’.  

Hoe zet ik mijn persoonlijk tegoed in?

Vul bij je online bestelling, de unieke code van je voucher in om je tegoed in te zetten.  

Kijk HIER voor een uitgebreide toelichting over Mijn Castellum.

Is Castellum toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

Ja, alle verdiepingen zijn via een lift bereikbaar en er is een aantal aangepaste sanitaire voorzieningen. 

Per zaal is een beperkt aantal rolstoelplaatsen beschikbaar. Deze zijn te reserveren via kaartverkoop@castellum.nl 

Kijk voor meer informatie op Toegankelijkheid.

Kan ik contant betalen?

Het is bij Castellum uitsluitend mogelijk met pin of contactloos te betalen. Wij accepteren daarnaast de Nationale Theater & Concertbon, Podium Cadeaukaart en de Nationale Bioscoopbon. De Podium Cadeaukaart en de Nationale Bioscoopbon zijn tijdens openingstijden te koop aan de kaartverkoopbalie van het theater.

Kan ik met de Podium Cadeaukaart betalen?

Jazeker, het saldo kan zowel online als aan de kaartverkoopbalie worden verzilverd voor theaterkaarten. De Podium Cadeaukaart kan helaas niet voor filmkaarten gebruikt worden. 

Verkopen jullie ook de Podium Cadeaukaart?

Ja. Podium Cadeaukaarten zijn te koop bij de kaartverkoopbalie van het theater en online via deze link

Kan ik met de Kunst & Cultuur Cadeaukaart of Nationale Entertainment Card betalen?

Helaas, deze accepteren wij niet. 

Mag mijn kind op schoot?

Natuurlijk! Ieder kind heeft echter een eigen kaartje nodig (er wordt geen onderscheid gemaakt tussen baby, peuter of schootkind). Bij al onze Jeugd & familie voorstellingen staat een 'vanaf' leeftijd. Daarmee geeft het gezelschap /artiest aan vanaf welke leeftijd de voorstelling geschikt is, gebaseerd op inhoud en lengte van de de voorstelling. Uiteraard zijn verschillen in ontwikkeling tussen kinderen in dezelfde leeftijdscategorie. Het is aan de ouder/begeleider om te beslissen en hierbij rekening te houden met de 'vanaf' leeftijd. 

Handig om te weten: bij elke zaal kun je gratis een stoelverhoger lenen! 

Wat houdt de leeftijdindicatie in?

Bij al onze Jeugd & familie voorstellingen staat een 'vanaf' leeftijd. Daarmee geeft het gezelschap /artiest aan vanaf welke leeftijd de voorstelling geschikt is, gebaseerd op inhoud en lengte van de de voorstelling. Uiteraard zijn verschillen in ontwikkeling tussen kinderen in dezelfde leeftijdscategorie. Het is aan de ouder/begeleider om te beslissen en hierbij rekening te houden met de 'vanaf' leeftijd. 

FILM

Wat moet ik doen als ik mijn e-tickets niet heb ontvangen?
  1. Check je spamfolder.
  2. Betaalde e-tickets vind je ook eenvoudig terug in je account via Mijn Castellum.
  3. Lukt het niet? Mail dan naar kaartverkoop@castellum.nl 
Kan ik mijn kaarten annuleren?

Ja, dat kan. 
Bekijk hieronder de voorwaarden:

THEATER

FILM

Zit er een pauze in de film?

Op de website is aangegeven of de film een pauze heeft. 

Hoe zet ik mijn persoonlijk tegoed in?

Vul bij je online bestelling, de unieke code van je voucher in om je tegoed in te zetten.  

Kijk HIER voor een uitgebreide toelichting over Mijn Castellum.

Is Castellum toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

Ja, alle verdiepingen zijn via een lift bereikbaar en er is een aantal aangepaste sanitaire voorzieningen. 

Per zaal is een beperkt aantal rolstoelplaatsen beschikbaar. Deze zijn te reserveren via kaartverkoop@castellum.nl 

Kijk voor meer informatie op Toegankelijkheid.

Waarom staat het filmprogramma er maar t/m woensdag op?

Een filmweek in Nederland loopt van donderdag t/m woensdag. Het programma wordt elke week aangepast op basis van nieuwe releases. Het nieuwe programma staat elke week op maandagavond op de website. 

Tot wanneer draait film <X>?

Dat is afhankelijk van het succes van de film en van de nieuwe releases. Het is daarom niet mogelijk om op voorhand aan te geven hoeveel weken een film in Castellum te zien is. 

Wat betekent OV of NL?

Sommige animatie- / familiefilms worden zowel in de originele versie (OV) als in een Nederlands gesproken versie (NL) uitgebracht. 

Achter de filmtitel wordt vermeld welke versie het is.

Tot welke leeftijd geldt de kindprijs?

De kindprijs is voor kinderen t/m 11 jaar. 

Mag mijn baby mee naar de film?

Wij raden af kinderen jonger dan 2 jaar mee te nemen naar de film. 

Kinderen tot 1 jaar hebben gratis toegang, wanneer ze bij de ouders op schoot zitten. Voor kinderen vanaf 1 jaar dient altijd een ticket gekocht te worden. 

Bij overlast voor andere bezoekers is het risico voor de ouders en kunnen zij verzocht worden de zaal te verlaten. 

Kan ik contant betalen?

Het is bij Castellum uitsluitend mogelijk met pin of contactloos te betalen. Wij accepteren daarnaast de Nationale Theater & Concertbon, Podium Cadeaukaart en de Nationale Bioscoopbon. De Podium Cadeaukaart en de Nationale Bioscoopbon zijn tijdens openingstijden te koop aan de kaartverkoopbalie van het theater.

Mijn kind is nog geen 16 jaar en wil naar een 16+ film. Mag dat?

Bezoekers jonger dan 16 jaar worden niet toegelaten bij een film die de leeftijdsclassificatie 16 jaar en ouder heeft. Ook niet onder begeleiding van een volwassene. Ten laste artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht mogen wij hier geen enkele uitzondering maken. 

Bij twijfel moet je je kunnen legitimeren. Kijk voor meer informatie op Kijkwijzer

Kan ik met de Nationale Bioscoopbon betalen?

Jazeker, het saldo kan zowel online als in de bioscoop worden verzilverd. De Nationale Bioscoopbon kan helaas niet voor theaterkaarten gebruikt worden. 

Verkopen jullie de Nationale Bioscoopbon?

Ja. De bon is op te waarderen tussen de € 10 en de € 150. 

Om van de Nationale Bioscoopbon een nog origineler cadeau te maken, is deze bon leuk te verpakken in een filmblik. Het filmblik kost € 2,00. 

Online is de bioscoopbon te koop via bioscoopbon.nl

Kan ik mijn eigen 3D-bril meenemen?

Jazeker. Ook verkopen wij 3D-brillen, die na aankoop jouw eigendom zijn. 

Kan ik een 3D-film in 2D kijken?

Ja. Bij ons kun je een speciale 2D-bril lenen.